Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017

Σωματείο Εργαζομένων Δ.Βύρωνα: Προτείνει την πρόσληψη 55 μόνιμων στην καθαριότητα

Αναδημοσίευση από εδώ.
Την πρόσληψη 55 μόνιμων υπαλλήλων στην υπηρεσία καθαριότητας του δήμου Βύρωνα, προτείνει το Σωματείο των Εργαζομένων, καλώντας το δημοτικό συμβούλιο να υιοθετήσει την πρόταση του.

Συγκεκριμένα στην πρόταση του, προς το δημοτικό συμβούλιο, το Σωματείο των Εργαζομένων του δήμου, σημειώνει:


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ 
ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
Προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβούλιου Δήμου Βύρωνα 
Κοιν. Δήμαρχο Βύρωνα και το Δημοτικό Συμβούλιο.

Η πρόταση του σωματείου για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στην υπηρεσία καθαριότητας. 

Ο πρόσφατος πολυήμερος αγώνας των εργαζομένων στους Δήμους δημιούργησε μια ρωγμή στη βάρβαρη, αντεργατική πολιτική, υπέρ της μόνιμης σταθερής εργασίας. Υποχρέωσε τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ, να ψηφίσει νόμο ώστε οι Δήμοι να μπορούν να προχωρήσουν σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην καθαριότητα. 

Σύμφωνα με το άρθρο 24 του Ν. 4479/2017 θα πρέπει τα δημοτικά συμβούλια μέχρι 31 Ιουλίου 2017 να αποφασίσουν τον αριθμό και την ειδικότητα -Υ.Ε, Δ.Ε,- που θέλουν σύμφωνα με τις κενές οργανικές θέσεις των οργανισμών εσωτερικής υπηρεσίας. 

Ο ΟΥΕ του Δήμου Βύρωνα προβλέπει 57 κενές θέσεις στην Υ.Ε εργατών καθαριότητας, στην ειδικότητα Δ.Ε οδηγών 6 κενές θέσεις και Δ.Ε τεχνιτών 6 κενές θέσεις.

Ως σωματείο εργαζομένων έχουμε επανειλημμένα καταθέσει την άποψή μας- μέσα από κινητοποιήσεις αλλά και ημερίδες- για την ανάγκη να υπάρξει σχεδιασμός για την επανεκκίνηση της υπηρεσίας καθαριότητας, με αιχμή την ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή και στόχο τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων που θάβονται στη χωματερή. Την περισυλλογή των απορριμμάτων όλες τις ημέρες της εβδομάδας, τον οδοκαθαρισμό όλων των δρόμων και των πλατεών, το τακτικό, εάν όχι καθημερινό πλύσιμο των κάδων, την τοποθέτηση πολύ περισσότερων κάδων ανακύκλωσης και την επέκταση των υλικών που περισυλλέγουμε, την έναρξη της περισυλλογής των οικιακών απορριμμάτων που οι καφέ κάδοι βρίσκονται ένα χρόνο τώρα παρκαρισμένοι και αναξιοποίητοι στο χώρο του αμαξοστάσιου. Όλα τα παραπάνω είναι εφικτά και από χθες θα μπορούσαν να είχαν ξεκινήσει αξιοποιώντας και τη νέα τεχνολογία με την αγορά κατάλληλου μηχανολογικού εξοπλισμού, νέα συστήματα κάδων απορριμμάτων, χειρονακτικό και μηχανικό οδοκαθαρισμό κ.λπ. Να θυμίσουμε ότι τα τελευταία μηχανήματα που αγόρασε ο Δήμος ήταν το 2008. 

Ο σχεδιασμός αυτός θα μπορούσε να είχε προχωρήσει εάν υπήρχε η πολιτική βούληση. Χωρίς συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών σε καμία φάση και σε κανένα επίπεδο. 

Με οικονομικό όφελος για το Δήμο, με άμεσο τρόπο, από την είσπραξη χρημάτων από την πώληση των ανακυκλώσιμων υλικών και όχι μόνο αυτόν που σήμερα περισυλλέγουμε, αλλά και έσοδα από τη μείωση του κόστους λειτουργίας της υπηρεσίας καθαριότητας, μέσα από την ελάττωση του όγκου των απορριμμάτων που μεταφέρουμε στη χωματερή- λιγότερα δρομολόγια, καύσιμα, εργατοώρες, κ.λπ., τη μείωση των χρημάτων που πληρώνουμε στον ΕΣΔΝΑ για την ταφή των απορριμμάτων. Με αυτή την πολιτική και κοινωνική οπτική αντιμετωπίζουμε την υπηρεσία καθαριότητας, με δημόσιο κοινωνικό χαρακτήρα, με μείωση των δημοτικών τελών και με σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνία. 

Σήμερα, έστω και αργά και με ατμομηχανή τον αγώνα των εργαζομένων ήρθε η ώρα να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν, δημοτική αρχή, Δ. παρατάξεις, δημοτικό συμβούλιο, εργαζόμενοι και να απαντήσουμε θετικά ξεκινώντας από τον προγραμματισμό των αναγκαίων προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, με στόχο να έχουμε καθημερινά μια σύγχρονη καθαρή ανθρωπινή πόλη. Οι εργαζόμενοι στον τομέα της καθαριότητας να εργάζονται κάτω από όσο το δυνατό καλύτερες συνθήκες εργασίας, αφού ο καθαρισμός της πόλης είναι μια δύσκολη, βαριά, ανθυγιεινή εργασία, κάτι που μαρτυρούν και τα πολλά εργατικά ατυχήματα ακόμα και θανατηφόρα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και στο Δήμο μας δυστυχώς έχουμε αντίστοιχη εμπειρία εργατικών ατυχημάτων.

Με βάση την παραπάνω οπτική και με ορίζοντα δυο τριών χρόνων ο αριθμός των εργαζομένων με μόνιμη σχέση που πρέπει να προληφθεί άμεσα στην υπηρεσία καθαριότητας συνολικά ανέρχεται σε 55 άτομα τουλάχιστον. 

Υ.Ε εργατών καθαριότητας 46, Δ.Ε. Οδηγοί 3, Δ.Ε. Τεχνίτες 4 – φρένων, ελαστικών, σιδεράς ελασματουργός, ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων. Δ.Ε βοηθός σιδερά 1. Δ.Ε χειριστή μηχανημάτων έργου- σάρωθρο 1. Εάν εγκριθεί η μετάταξη συνάδελφου που ήδη εργάζεται ως χειριστής, εάν όχι χρειάζονται 2

Στην παραπάνω πρόταση παίρνουμε υπόψη μας:
  • Την αποχώρηση συναδέλφων και τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων στην υπηρεσία καθαριότητας. Σήμερα μισθοδοτούνται από την υπηρεσία καθαριότητας 131 εργάζονται. Εργάζονται για την καθαριότητα 105, εκ τον οποίον για την περισυλλογή, την ανακύκλωση, τον οδοκαθαρισμό, τα ογκώδη, τη μεταφορά, το πλύσιμο των κάδων απασχολούνται 50 εργάτες, όταν το 2010 εργάζονταν 180 περίπου άτομα. 
  • Την ανάγκη να εργάζεται μόνιμο προσωπικό για τις καθημερινές και διαρκείς ανάγκες των πολιτών.
  • Το γεγονός ότι 34 άτομα εργάζονται στην υπηρεσία καθαριότητας με το πρόγραμμα της κοινωφελούς εργασίας, τα οποία σταματούν τέλος του χρόνου. 
  • Το γεγονός ότι υπέγραψαν σύμβαση πρόσφατα 22 άτομα συμβασιούχοι - παρατασιούχοι μέχρι 31-3-2018, μισθοδοτούνται από την καθαρότητα, αλλά 13 από αυτούς εργάζονται για τον καθαρισμό εσωτερικών χώρων και γηπέδων, κάτι που πρέπει άμεσα να αλλάξει και να παρέχουν εργασία στην καθαριότητα, αφού θα πληρώνονται ανθυγιεινό επίδομα και θα έχουν ασφάλιση για βαριά και ανθυγιεινή εργασία. 
  • Την πολιτική βούληση ότι δεν θα προσλαμβάνονται συμβασιούχοι για να καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
  • Τον αποκλεισμό ιδιωτικών εταιρειών από κάθε είδους εργασία που σχετίζεται με τον τομέα καθαριότητας. 
Παίρνουμε υπόψη μας οικονομικές παραμέτρους:

- Τα έσοδα από τα δημοτικά τέλη και τη μείωση των πραγματικών λειτουργικών εξόδων στην υπηρεσία καθαριότητας.

- Τη μείωση του μισθολογικού κόστους, εξαιτίας των περικοπών στους μισθούς που φτάνει το 45% , και τις μείωσης του αριθμού των εργαζομένων.

- Την ανάγκη να υπάρχει ισοσκελισμός των πραγματικών εσόδων και των πραγματικών εξόδων που αφορούν την υπηρεσία καθαριότητας.

- Το γεγονός ότι οι 26 εργαζόμενοι πληρώνονται από την καθαριότητα ενώ εργάζονται σε άλλες υπηρεσίες – Δ. συγκοινωνία, εσωτερικών χώρων. 

Είναι γνωστό ότι μέρος από τα χρήματα των δημοτικών τελών που πληρώνουν οι πολίτες μέσω της ΔΕΗ, δαπανώνται και καλύπτουν λειτουργικές ανάγκες άλλων υπηρεσιών όπως π.χ καύσιμα οχημάτων, ανταλλακτικά, ελαστικά, λογαριασμοί ΔΕΗ. Αυτή η πολιτική και τακτική ακολουθείται διαχρονικά, ενώ ο νομοθέτης το απαγορεύει. Επιβάλλεται να σταματήσει, έστω και τώρα, το οφείλουμε στους πολίτες που πληρώνουν υπέρογκα δημοτικά τέλη και που θα πρέπει να τους παρέχονται είτε καλύτερες υπηρεσίες καθαριότητας, είτε να μειωθούν τα δημοτικά τέλη. 

κ. Δήμαρχε, κ. Σύμβουλοι 
Είναι γνωστό ότι τα χρόνια των μνημονίων, έχει μειωθεί η κρατική χρηματοδότηση των δήμων που φτάνει στο 60% . Τα χρήματα που πληρώνουν οι πολίτες στο κράτος μέσα από διάφορες φορολογικές πολιτικές δεν επιστρέφουν στους Δήμους, παρακρατούνται από την κυβέρνηση. Αυτό οδηγεί στη διαρκή μετακύλιση νέων επιπροσθέτων επιβαρύνσεων των πολιτών. Οι δήμοι λειτουργούν με κριτήρια επιχείρησης και αγοράς, αντιμετωπίζουν τους πολίτες ως πελάτες, χρήστες των υπηρεσιών που πρέπει να βάζουν όλο και περισσότερο το χέρι στην τσέπη. Η λογική της ανταποδοτικότητας και της πρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης κερδίζει έδαφος σε βάρος της κοινωνικής πολιτικής, και των παροχών προς τους πολίτες. Χρειάζεται να αντιπαλέψουμε αυτή την πολιτική. Τα συνδικαλιστικά όργανα των ΟΤΑ πρέπει να διεκδικήσουν αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, την απόδοση στους δήμους όλα τα χρήματα που τους αναλογούν από την φορολόγηση των πολιτών και να μην τα παρακράτα η συγκυβέρνηση. 

Συνυπολογίζοντας τα παραπάνω είναι απόλυτα ρεαλιστικός και εφικτός ο στόχος για την πρόσληψη τουλάχιστον 55 μονίμων εργαζομένων. Ήδη 26 μισθοδοτούνται από την καθαριότητα και δεν εργάζονται σε αυτή. Άρα το επιπλέον μισθολογικό κόστος ουσιαστικά αφορά 29 εργαζόμενους. Το μισθολογικό κόστος μαζί με τις εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές των 29 εργαζόμενων είναι 29 χ 1250 =36250 χ 12μ =435.000 ευρώ το χρόνο.

Προτείνουμε στο κ. Δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο να αποδεχτούν και να αποφασίσουν σύμφωνα με την πρόταση του σωματείου. Η αποδοχή αυτής της πρότασης θα δόση την δυνατότητα στο Δήμο να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες, να περιοριστεί ο αριθμός της υπερωριακής απασχόλησης, να δημιουργηθούν νέες θέσεις σταθερής εργασίας με πλήρη δικαιώματα, σε μια εποχή που ο εφιάλτης της ανεργίας τσακίζει κόκαλα και διαλύει οικογένειες. 

Το Δ. Σ.
Βύρωνα 13 Ιουλίου 2017

Α. Η πρόταση του σωματείου για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου.

Β. Εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης της ΠΟΕ ΟΤΑ στους εργαζόμενους με το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας.

Γ. ΜΗ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΕ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ 


Α. Εξ αιτίας των μνημονικών πολιτικών έχουν απαγορευτεί οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και στους ΟΤΑ. Δεν εφαρμόστηκε στην πράξη ούτε η αναλόγια τέσσερεις φεύγουν ένας έρχεται, όπως προβλέπεται στη συμφωνία με τους δανειστές. Αυτό έχει οδηγήσει στην υποστελέχωση των υπηρεσιών από εργαζόμενους, στην υποβάθμιση τους και στην αδυναμία να παρέχουν τις υπηρεσίες που οφείλουν στους πολίτες. 

Η μείωση του προσωπικού είναι εμφανή σε όλες τις υπηρεσίες του δήμου.

Η λύση που προωθεί η συγκυβέρνηση με εργαζόμενους μέσα από διάφορα προγράμματα που ανακυκλώνουν και υπερεκμεταλευονται τους ανέργους όπως αυτό της κοινωφελούς εργασίας με ημερομηνία λήξης, δεν απαντούν στο πρόβλημα της λειτουργίας και των αναγκών των υπηρεσιών, πολύ δε περισσότερο εάν δεν θέλουμε οι υπηρεσίες αυτές να μην ανατίθενται ή να εκχωρούνται σε ιδιώτες. 

Προτείνουμε το δημοτικό συμβούλιο να πάρει απόφαση διεκδίκησης από την κυβέρνηση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού στις παρακάτω υπηρεσίες και ειδικότητες.

Διοικητική και οικονομική 3 θέσεις Π. Ε Διοικητικού Λογιστικού. 2 Θέσεις Τ.Ε λογιστικού, 1 θέση Τ.Ε Αυτοδιοικησης. 5 θέσεις Δ.Ε. Διοικητικού.= 11

Περιβάλλοντος 10 θέσεις Δ.Ε. Δενδροκόμων, 5 θέσεις Υ.Υ εργατών κήπων = 15

Τεχνική 5 Θέσεις Π. Ε. Πολιτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγου, αρχιτέκτονα. 3 θέσεις Τ.Ε μηχανολόγου, ηλεκτρολόγου, εργοδηγού, 10 θέσεις Δ.Ε εργατοτεχνιτών , υδραυλικό, σιδερά, κ.λπ. 2 θέσεις Δ.Ε. Ηλεκτρολογων = 20.

Κοινωνική 2 θέσεις Τ.Ε Κοινωνικών Λειτουργών, 2 θέσεις Υ.Ε. καθαριστριών, οικογενειακών βοηθών, 1 θέση Τ.Ε φυσικοθεραπευτη.= 5.

Παιδικοί σταθμοί 1 θέση Π.Ε νηπιαγωγού ειδικής αγωγής, 3 Υ.Ε καθαρίστριες, 1 θέση μάγειρα, 2 θέσεις συνοδού σχολείου, εάν δεν γίνει μετάταξη των εργαζομένων που ήδη εργάζονται ως συνοδοί. = 7 

Κολυμβητήριο 12 θέσεις. Π.Ε γυμναστών κολυμβητών, Υ.Ε καθαριστριών, Νοσηλευτών = 12

Αθλητισμό, Πολιτισμό 6 Υ.Ε. εργάτες φύλακες = 6.

Νεκροταφείο 2 Εργάτες ταφής 2 Υ.Ε εργάτες καθαριότητας, 1 θέση Δ.Ε Διοικητικού, 1 θέση Δ.Ε Διοικητικού- Λογιστικού = 6.

1 Π. Ε Γιατρό εργασίας. 1 Π. Ε Τεχνικό ασφαλείας. 

Συνολικά ο Δήμος Βύρωνα για να στελεχώσει τις υπηρεσίες του με ορίζοντα τριετίας χρειάζεται να γίνουν 84 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.


Για τους εργαζόμενους στο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας

Β. Εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης της ΠΟΕ ΟΤΑ στους εργαζόμενους με το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας.

Στο δήμο εργάζονται 120 εργαζόμενοι με το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας για οκτώ μήνες και καλύπτουν ανάγκες όλων των υπηρεσιών.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα επιδοτούμενο από τον ΟΑΕΔ και το Ευρωπαϊκούς πόρους, όπου ανακυκλώνονται χιλιάδες άνεργοι, καταπατώνται εργασιακά δικαιώματα, δεν εφαρμόζονται συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Είναι πρόγραμμα υπερεκμετάλλευσης των ανέργων, αφού καταπατώνται συλλογικές συμβάσεις, και επιβάλλεται υποκατώτατος μισθός. Μοναδικό κριτήριο είναι η ηλικία του ωφελούμενου του προγράμματος και όχι η ειδικότητα, ο τίτλος σπουδών, η προϋπηρεσία, η οικογενειακή κατάσταση. Εάν είσαι μέχρι 25 χρόνων αμείβεσαι 431 ευρώ καθαρά και εάν είσαι 26 έως 67 χρόνων 495 ευρώ καθαρά . Ο Δήμος δεν έχει καμία μισθολογική επιβάρυνση. 

Οι εργαζόμενοι αυτοί δεν πληρώνονται με την συλλογική σύμβαση της ΠΟΕ ΟΤΑ η οποία εφαρμόζεται για όσους εργάζονται με σύμβαση ορισμένου χρόνου.

Στην αρχή της εφαρμογής του προγράμματος αυτού δεν υπήρχε κανένα ίχνος εργατικού δικαίου, αφού δεν τους αναγνώριζαν ούτε το δικαίωμα στην άδεια, ακόμα και την αναρρωτική. Χρειάστηκε να γίνουν αγώνες από τα σωματεία. Ορισμένα δημοτικά συμβούλια να αναγνωρίσουν το δικαίωμα στην άδεια μεταξύ άλλων και του Δήμου Βύρωνα, να υπάρξουν εργατικά ατυχήματα σε αυτούς τους ανθρώπους και σήμερα να εργάζονται αναγνωρίζοντας τους ορισμένα δικαιώματα. Παραμένει όμως η μισθολογική αδικία σε βάρος αυτών των εργαζομένων. Παραβιάζεται η βασική αρχή του εργατικού δικαίου για ίση αμοιβή για ίδια εργασία. Δεν εφαρμόζεται η συλλογική σύμβαση της ΠΟΕ ΟΤΑ με αποτέλεσμα ενώ εργάζονται π.χ. στην καθαριότητα, ασφαλίζονται με βαρέα ένσημα, δεν πληρώνονται το ανθυγιεινό επίδομα.

Πρόκειται για μια κατάφορη αδικία και υπερεκμετάλλευση αυτών των εργαζομένων και ζητάμε να καταργηθεί άμεσα. 

Καλούμε το Δ. συμβούλιο να αποφασίσει ότι αναγνωρίζει το δικαίωμα αυτών των εργαζομένων να πληρώνονται με τη συλλογική σύμβαση.

Καλεί την κυβέρνηση και το υπουργείο εργασίας να προχωρήσουν στην εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων στους ΟΤΑ, στους εργαζόμενους στο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας. Σε αυτή τη κατεύθυνση να πάρει πρωτοβουλίες διεκδίκησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας. 

Γ. ΜΗ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΕ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ

Στους δημάρχους που υπέγραψαν «εντέλλεσθε» για την πληρωμή της μισθοδοσίας των συμβασιούχων – παρατασιούχων για την περίοδο 8̸ 6̸ 2017 έως και την υπογραφή της νέας σύμβασης να μην υπάρξουν καταλογισμοί για την πληρωμή των ενταλμάτων που αφορούν τη μισθοδοσία των εργαζομένων αυτών. Μεταξύ των δημάρχων που υπέγραψαν είναι και ο Δήμαρχος Βύρωνα κ. Κατοπώδης. Το δημοτικό Συμβούλιο ζητά από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την απαλλαγή των δημάρχων από ενδεχόμενο καταλογισμό.

Το Δ. Σ.
Βύρωνας, 13 Ιουλίου 2017

Πηγή: aftodioikisi.gr - 14 Ιούλη 2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου